Få hjælp til struktur på sociale medier
Har du en content plan også kaldet indholdsplan?
En content plan er en plan for, hvilke typer opslag du skal udarbejde til brug på de sociale medier. Planen giver overblik over hvad, hvem og hvornår samt hvor f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat eller Youtube. Et budskab kan godt slås op på flere medier, men serveres på forskellige måder.
Fordelen ved at have en indholdsplan er, at du nemmere kan få planlagt ud i fremtiden på dine sociale medier og på den måde frigør tid.
Frigør tid og stress mindre over SoMe opgaver.
SoMe altså sociale medie opgaver er ofte undervurderet og mange tror det lige kan gøre mellem andre opgaver. Dog ses det ofte at de opgaver bare skubbes så langt indtil, at nu skal det kommunikeres ud. Det kan være stressende og derfor er en content plan vejen frem.
En måde at komme i gang med at planlægge indhold er, at bruge erfaringer og data. Jeg vil f.eks. gennemgår Jeres Facebookside og se på eksisterende opslag, og se hvad der virker på Jeres kunder. Jeg vil også se på de data I har til rådighed for at se udbyttet af Jeres arbejde. Derefter skal vi i fællesskab se ind i fremtiden, hvad er der af højdepunkter, nyheder eller andet som kan tiltrække følgernes opmærksomhed.
En content plan kan udarbejdes for 14 dage, 1 måned eller 3 måneder. Det kommer meget an på hvilken branche din virksomhed befinder sig i. I f.eks. modebranchen, hvor der løbende lander nye styles kan det være svært at planlægge langt ud i fremtiden på hovedprodukterne.
Har du brug for hjælp til at få mere styr og mindre stress over dine sociale medier?