Online annoncering og større synlighed
Ønsker du og din virksomhed at blive mere synlig på de sociale medier?
Inden jeg forklarer, hvordan jeg kan hjælpe med det, har jeg lige et spørgsmål, som du gerne må reflektere over:
Du skal købe nyt køleskab, hvad gør du?
- Går i den lokale hvidevarebutik.
- Søger efter tilbud på Google.
- Kigger på DBA eller Facebooks Marketplace.
- Kigger i tilbudsaviser.
Vores verden er blevet digital og vi bruger i dag internettet i meget høj grad, både som en del af vores arbejde, men også privat i vores fritid.
Ifølge Danmark Statistik om it-anvendelse fra 2019, så er antallet af danskere, der klikker sig til varer og tjenester via internettet i nærheden af 4 millioner. Det betyder at 80 pct. af befolkningen mellem 16 og 89 år købt varer mv. online inden for de seneste 12 måneder. Desuden har 7 pct. handlet på nettet for mere end et år siden, mens 13 pct. aldrig har prøvet at købe noget i en webshop.
Tilbage til mit spørgsmål, hvis du svarede, 2 og 3 på spørgsmålet “Du skal købe nyt køleskab, hvad gør du?”, er du klar til at høre mere om online annoncering.
Gør klar til nye kunde
I dag har din virksomhed mulighed for at annoncere på mange digitale medier og platforme. Mange virksomheder er allerede at finde på Facebook, Instagram, LinkedIn eller på Google, men har endnu ikke kastede sig ud i annoncering. Og inden I gør det, er det en god idé, at få gennemgået sine platforme og gør sig klar på at modtage nye besøgende i butikken, på hjemmesiden eller webshoppen.
De nye potentielle kunder skulle jo gerne få lyst til at handle hos din virksomhed, når de søger efter produkter eller ydelser som dine på Google eller surfer rundt på deres sociale medier.
Fordelene ved at annoncere online
Din virksomhed får de absolutte største fordele ved at annoncere på internettet frem for traditionelle medier såsom tryksager. Ved online annoncering er det muligt:
- at målrette din annoncer.
- at tracker via data og dermed er resultatet målbart.
- at styre brugeren igennem et flow og få dem til at gøre en handling.
Lad mig hjælpe dig og din virksomhed med at få gjort klart til online annoncering. Vi rydder op, udarbejder en ECHO strategi og søsætter kampagnerne. Og din opgave vil være at hjælpe mig med materiale og viden om dit firma samt at være klar til at få nye kunder.
- ECHO strategi
- Facebook annoncering